Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ialomiţa şi Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Buzău a lansat invitaţia de participare la cursuri gratuite în cadrul proiectului „Dezvoltarea antreprenoriatului inter-regional sudic – DAIRS”, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013. Beneficiarul proiectului este AJOFM Ialomiţa, CCIA Buzău fiind partener în implementarea acestui proiect.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă dezvoltarea culturii şi competenţelor antreprenoriale a persoanelor care intenţionează să dezvolte afaceri şi a mangerilor din întreprinderi prin programe şi servicii suport în vederea unui antreprenoriat adaptat cerinţelor de dezvoltare economică a regiunilor din Sud.
Pentru managerii din întreprinderi s-a desfăşurat modulul de formare „Oportunităţi de dezvoltare antreprenoriala”. Participanţii au fost informaţi cu privire la oportunităţile de dezvoltare a întreprinderilor în concordanţă cu dinamica şi schimbările economice, şi-au dezvoltat cunoştinţele şi abilităţile de a planifica, atrage şi integra resurse financiare externe, cum sunt cele din fondurile structurale pentru adaptarea business-ului şi a competenţelor forţei de muncă la evoluţiile pieţei.
CCIA Buzău a organizat următoarele cursuri:
1. Strategii de dezvoltare a afacerii: Planul de afaceri
Cursul „Planul de Afaceri” s-a desfăşurat în perioada 17-19 septembrie 2012 la sala de cursuri a CCIA Buzău.
Tematica cursului: dezvoltarea abilităţilor de a elabora planul de afacere propriu societăţii; dezvoltarea abilităţilor de a prezenta strategia de marketing a afacerii; asimilarea cunoştinţelor specifice de bază pentru realizarea prognozelor financiare şi indicatorilor financiari.
2. Dezvoltarea afacerii prin accesarea fondurilor structurale şi de coeziune europene: Expert accesare fonduri structurale şi de coeziune europene
Cursul Expert accesare fonduri structurale şi de coeziune europene, curs cu certificare naţională, cod COR 241948, s-a desfăşurat în perioada 20-22 septembrie 2012 la sala de cursuri a CCIA Buzău.
Tematica cursului:
- Cunoaşterea cadrului alocării şi funcţionării Fondurilor Europene;
- Documente strategice naţionale care stabilesc cadrul de alocare al fondurilor europene;
- Elaborarea propunerii de proiect – aplicaţii practice.
Au fost invitaţi să participe manageri şi angajaţi cu funcţii de conducere ai societăţilor comerciale din judeţul Buzău, în special IMM-uri şi microîntreprinderi.