Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Buzău a derulat în perioada decembrie 2008 – decembrie 2009, proiectul cu titlul: “Instruirea continuă a managerilor şi a angajaţilor din societăţile comerciale buzoiene, condiţie esenţială pentru adaptarea cu succes la provocările majore de pe piaţa muncii şi sursă inepuizabilă de dezvoltare a capitalului uman ”
Proiectul a fost finanţat de către Uniunea Europeană în cadrul Programului Phare 2006 / Coeziune Economică şi Socială/ Dezvoltarea Resurselor Umane / Promovarea învăţării pe parcursul întregii vieţi  întregii vieţi pentru calificarea şi recalificarea forţei de muncă. Linia de buget Phare/2006/018-147.04.02.02.01.2002.
Scopul proiectului a fost Dezvoltarea competenţelor profesionale pentru 60 manageri şi personal operativ din societăţile comerciale din judeţul Buzău pentru adaptarea mai bună la schimbările mediului socio-economic, creşterea siguranţei şi calităţii locurilor de muncă şi susţinerea strategiei de dezvoltare a resurselor umane pe termen mediu şi lung în societăţile din care provin.

Proiectul s-a derulat de către Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Buzău în parteneriat cu ARCA Brăila şi a avut ca grup ţintă 60 de angajaţi atât la nivel managerial cât şi personal operativ din cadrul societăţilor comerciale din judeţul Buzău. Grupul ţintă care a participat la programul de instruire a fost de 177 persoane din care 58 de manageri şi 119 personal operativ  din cadrul societăţilor comerciale buzoiene.

Managerii şi personalul operativ din societăţile comerciale din judeţul Buzău au putut participa la următoarele programe de instruire:     Managementul Calităţii Mediului – Prezentare cerinţe standard de mediu ISO 14001:2005,  Manager al sistemelor de management de mediu, Auditor intern pentru sistemele de management de mediu, Dezvoltarea echipei şi motivarea personalului, Marketing şi promovarea afacerii, Management proiect, Relaţia cu clienţii – instrument cheie pentru câştigarea şi fidelizarea acestora, Tehnici de Negociere în afaceri .

Tot în cadrul acestui proiect s-au realizat următoarele activităţi:

  • Activităţi de consultanţă pentru reactualizarea şi definitivarea planurilor de formare profesionala a angajaţilor  cerute de legislaţia în vigoare pentru angajaţii a 3 societăţi comerciale participante la programul de instruire cuprins in proiect (selectate pe criterii vizând nevoia pentru planuri de formare profesională dar şi pe baza numărului de angajaţi;
  • Studiu privind atitudinea managementului şi personalului din societăţile comerciale buzoiene ai căror angajaţi au făcut parte din grupul ţintă, privind formarea profesională a angajaţilor (calificare, recalificare, perfecţionare şi specializare) şi căi de îmbunătăţire a competenţelor angajaţilor;
  • Studiu privind nevoia de instruire şi consultanţă pentru angajaţii din 7 societăţi comerciale buzoiene beneficiare ale programului de instruire ce va fi folosit de către acestea pentru accesarea fondurilor FSE (ex. axa 2.3) în vederea continuării perfecţionării şi calificării continue a forţei de muncă angajate şi creşterii siguranţei locurilor de muncă.